Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2017, 10:17   #221
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet helemaal waar.

Jef Bezos rijdt met bescheiden wagens, en hij is een van de rijkste mensen ter wereld.

In Belgie ken ik ook enkele bedrijfsleiders/eigenaren en hoge managers die in relatief bescheiden wagens rijden. Mijn vorige baas reed in een BMW van 12 jaar oud. Zat goed en reed goed, vond em. Kon je vinden 4000-5000 euro als je goed rondkeek op kapazaa.

Uiterlijke statussymbolen zijn eerder een teken van onzekerheid. Status is een sociaal gegeven. Status wordt aan jou gegeven door je omgeving. Als je dat moet opeisen met een wagen, ben je eigenlijk niet goed bezig.
Voor het ene voorbeeld dat jij geeft, kan ik er 100 geven die wel een wagen kopen volgens hun financiele middelen en zichzelf dus een zekere status aanmeten via hun wagen. Een wagen zegt mij in principe niet zoveel, het is uiteindelijk iets wat voornamelijk functioneel moet zijn, maar van zodra ik 50 miljoen win met euromillions, koop ik toch ook een andere wagen hoor.

Dus hoe je het ook draait of keert, een auto is nog steeds een statussymbool.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden