Los bericht bekijken
Oud 1 april 2017, 23:52   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.150
Standaard

Diego Raga

Citaat:
Bingo! Maar ik denk dat zelfs een zgn ‘verdraagzame’ moslim negatief zou antwoorden op die gestelde vragen.
Nee, ik ken genoeg moslims die effectief in zo'n situatie verkeren. Er bestaan wel degelijk verdraagzame moslims. Moslims die aanvaarden dat hun zoon of dochter een andere mening heeft, die hoofddoek niet als verplicht zien, die soms alcohol drinken omdat niemand perfect is. De basiswaarden van de Islam, zoals hulp voor de medemens in nood, zakat, die respecteren ze wel, net als gematigde christenen.
Maar radicalen hier doen zich voor als verdraagzaam, en die moeten ontmaskerd worden.

Citaat:
Nog zo eentje; Stel nu dat je dringend 6 weken naar het buitenland moet, waar je aanwezigheid echt onmisbaar is en je hebt geen familie of vrienden waar je je kinderen tijdelijk kan onderbrengen.
Je hebt wel de keuze tussen enerzijds een moslimbuurman die wekelijks naar de moskee gaat, anderzijds een katholieke buurman, die wekelijks naar de kerk gaat.
Je overbuur is een atheïst die wekelijks wat pinten gaat pakken en die vanderneffe is een taoïst die alle dagen een uur mediteert.
Allen zijn ze gehuwd en ten volle bereid, om voor de tijd dat je afwezig bent je kinderen op te vangen.

Aldus, naar wie zou je voorkeur dan uitgaan, om je kinderen aan toe te vertrouwen ? 


Iemand die dichtbij woont en met wie ik een persoonlijke band heb, ongeacht de afkomst, en dat meen ik. Jij spreekt voor de Vlaamse racisten, en dat zijn er niet weinig dat weet ik. Ik ben geen racist, maar onderken wel het gevaar van radicalisering in de Belgische moslimgemeenschap.

Citaat:
Ik heb idd nog geen reactie opgemerkt van m’n laatste post aan hem, maar dat gebeurt nogal eens als iemand geen kant meer op kan, dan is de zgn ‘vergetelheid’ van kracht.
idd. Maar dat niet meer Belgische, zogenaamd kritische, journalisten die vraag stellen gaat er bij mij niet in.
Abu Jahja zal negatief antwoorden op elke vraag, die gast is geen extremist.
tomm is nu online