Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2013, 22:18   #5
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Gelukkig is de recessie in België gedaan !

Elio Di Rupo@eliodirupo

'So I am proud to be able to say: Belgium is back! And, by extension, ‘back’ in Davos.'

15,3 procent van Belgen leeft onder armoedegrens !!!

Eén op vijf 65+'ers leeft in armoede
20,2 procent van de ouderen leeft onder de armoedegrens, net als bijna vier op de tien eenoudergezinnen.

In tien jaar steeg het aantal bijslagtrekkende gezinnen met ruim 30 procent. De cijfers in het Jaarboek Armoede in België bevestigen dat de crisis de armoede versterkt, met name bij kwetsbare groepen.

BELGIUM IS BACK ......with dipipo !
Wat een BS, ik beweer niet dat het beter gaat maar die 'armoede grens is wel verrekte hoog.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedegrens
"Overigens is de armoedegrens voor een alleenstaande vastgelegd op een inkomen van 1.000 euro per maand, tegenover 973 euro in 2010. Voor een gezin met twee volwassenen en twee kinderen ligt de drempel op 2.101 euro (2.044 euro in 2010)."

2100 euro per maand voor een gezin met 2??? Dan heb ik ook lang in armoede geleefd zonder dat zelf te weten, ik heb als alleenverdiener lang minder dan 2000 per maand verdiend en ik zeg niet dat het makkelijk is maar armoede zou ik het toch niet noemen. M'n woonst heb ik wel betaalbaar gekocht, ik betaal minder af dan wat ik zou betalen aan huur.

Zeker als je dan bekijkt wat die 'armen' dan nog extra krijgen zoals gratis openbaar vervoer, sociale woning, sociaal tarief en nog wel rotzooi. Ik kan je nu al zeggen dat die overvloed niet zal blijven duren, het piramide systeem zal binnenkort instorten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 24 januari 2013 om 22:19.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden