Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2015, 10:21   #35
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Miljaaaaaaaaarde, Jacob. Uw geheugen is indrukwekkend. Ik ben fan.
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat mijn schrijfsels over de Limburgse taal vooral een middel zijn om flaminganten een spiegel voor te houden om hun dubbele moraal te benadrukken. Om hun leugenachtige beweringen te ontkrachten alsof zij de behoeders van de cultuur van hun voorouders zouden zijn. Ik toon net aan dat zij het tegendeel doen van wat zij beweren te doen. Ik let niet op de woorden, maar kijk naar de daden.

Wat de streektaal betreft maak ik mij geen begoochelingen. Ik verwacht zelfs niet dat mijn kleinkinderen ooit Limburgs zullen spreken. Voor mij is dat geen probleem. Ik ben dan ook geen flamingante oogklepdrager die aan de ene kant Engels met open armen binnenhaalt en langs de andere kant de Franse taal met alle middelen tracht te bestrijden. Taal is een communicatiemiddel, en of ik nu Limburgs, Nederlands, of met hand en poten Frans of Engels moet praten maakt mij niet uit.
Maar ik houd wel van de Limburgse taal. Omdat het een mooie rijke taal is, en omdat het toevallig mijn moedertaal is, en de taal die mijn voorouders eeuwenlang spraken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Pajoske gaat niet graag in op onbetwistbare feiten en negeert die dan maar. Het Oosten is in hetzelfde bedje ziek. Een typisch Belgicistische ziekte, blijkbaar.
De onbetwistbare feiten?

Ik zal ze u quoten voor als ge te moe zijt om ze zelf te zoeken op de vorige bladzijde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zwijgende voettocht? We zouden het beter gaan heroveren .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat is uiteraard de verborgen agenda.
De links hierboven verwijzen naar de officiële.
Als dat geen 'buitenlanders' zijn die tegen windmolens willen vechten weet ik het ook niet meer.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden