Los bericht bekijken
Oud 21 november 2016, 15:08   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb eens gezocht naar de bron van deze cijfers.

1 enkel de neutrale ziekfondsen. Die vertegenwoordigen amper 4,6% van de Belgische verzekerden.
2 de persoonlijke commentaar welke in "destandaard" slecht gedeeltelijk werd weergegeven kwam van overtuigd separatist Jürgen Constandt.
3

Besluit: even betrouwbaar als de studies van VIVES: waardeloos.

PS het lijkt mij niet meer dan normaal dat in regio's waar armoede groter is ziektekosten hoger zijn.

Zou onze forumcollega "schoofzak" ook eens de ziektekosten per persoon willen plaatsen onderverdeeld per beroepscategorie.

Werknemer privé, zelfstandige, ambtenaar.

Wedden dat het verschil tussen zelfstandige en ambtenaar het verschil tussen
Walen en Vlamingen doet verbleken?

PS ik vermoed dat ik geen globaal medisch dossier meer heb. Blijkbaar moet dat jaarlijks vernieuwd worden. Omdat ik zelden binnen één en hetzelfde jaar bij de dokter op visite ga (zelfstandige weet ge wel) is dat niet vernieuwd. Betekent dat dat ik dubbel onderzoeken zal laten doen? Bijlange niet.
Het lijkt mij alles behalve normaal dat een landsgedeelte dat al decennialang onder infuus ligt er niet boven op komt en niet schijnt de kracht te hebben om op eigen vleugels eruit te komen maar wel over een niet te tanende kracht lijkt te beschikken om steeds hoger de armen op te heffen en om om almoezen te bedelen???

Duidelijk dat de arme Waal er niet beter van wordt... Dus de vraag is wie er wel beter van wordt en dat aan de grote klok te hangen in plaats van hun calimeronummertje te blijven meespelen...

Met hetzelfde geld slagen ze er in Vlaanderen in om een sociaal weefsel uit te bouwen dat aan de top van heel Europa staat...

Erg genoeg moeten ze dat verdomd goed werkend sociaal weefsel nu terugschroeven en terugschroeven omdat ze de zuiderse structuren van dit land, die hetzelfde geld gehad hebben in het begin maar die steeds armlastiger en armlastiger geworden zijn tot in der eeuwigheid en daarna moeten blijven ondersteuen, waarschijnlijk totdat zijzelf, door de zo groeiende armoede bij hen eraan ten onder gaan.
En die dag zal la Belgique gesplitst worden want u gelooft toch niet dat er franstalig grens naar de stoute Vlamingen zal vloeien???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden