Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2017, 00:43   #51
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Goh, echt waar, ik heb er geen enkel probleem mee dat ook secondair volgens uw Van Dale juist gespeld is, hoor. Ik weet graag wat de juiste spelling van een woord is, dat is alles.

U geeft nu zelf de oplossing voor het enigma, waarvoor mijn dank : secondair blijkt Belgisch Nederlands te zijn. Mijn wat oudere referentieboekjes Nederlands zijn evenwel Nederlandse boekjes, waarin geen "BE" of Belgisch Nederlands wordt vermeld. Dat is ongetwijfeld de reden waarom ik daarin enkel secundair als juiste spelling vind.

Ik meen het overigens als ik stel dat ik weer iets heb bijgeleerd, en wees gerust, mijnheer, dat ook ik voortaan met plezier secondair zal gebruiken op dit Belgisch discussieplatform.

Ik heb het hier voorheen al enkele keren aangegeven : ik beheers een beetje Nederlands, maar geen Vlaams ofte Belgisch Nederlands. Dat werd mij hier trouwens al vele keren verweten, en niet helemaal onterecht : inderdaad, modern "levend" Vlaams zoals bijvoorbeeld in sommige posts op dit forum beheers ik niet, en het is voor mij soms zelfs op het randje van het verstaanbare. Ik ben er mij trouwens van bewust dat mijn Nederlands voor u allen wat oubollig en misschien zelfs wat bekakt overkomt.

Jammer maar helaas : ik doe mijn best, maar meer of beter zit er niet meer in, vrees ik.
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden