Los bericht bekijken
Oud 16 april 2017, 16:41   #81
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Omdat er geen verschil is tussen religie en andere vormen van geloof in het bovennatuurlijke.
Als we religies ondersteunen met belastingsgeld, dan ook astrologie, handoplegging en wichelroedelopen.
Hoezo 'als'? Vandaag worden religies als katholicisme, anglicanisme, enz.. gewoon gefinancierd, terwijl dit niet geldt voor astrologie, handoplegging etc..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Media, openbaar vervoer, etc ... daar zijn geen ingebeelde opperwezens mee gemoeid. Die kunnen we dus aftoetsen op nuttigheid.
Ik ben benieuwd naar uw toetsing. Er gaat enige subjectiviteit gepaard met het bepalen of iets al dan niet 'nuttig' is. Leg mij bv. eens het nut uit van FC De Kampioenen en Thuis.

In algemene termen, als de staat mijn religie niet wil financieren, prima. Maar dan wil ik mijn geld terug. Dan wil ik niet dat de staat mijn geld blijft gebruiken voor dingen die IK totaal nutteloos of ronduit slecht vind (of die ik gewoon niet gebruik). Maar daar hebben de zogezegde liberalen geen oren naar natuurlijk..

Een systeem waarbij burgers (voor een deel) zelf mogen beslissen waar hun belastingsgeld voor gebruikt wordt, zou al een stap in de goede richting zijn.
mvd is offline   Met citaat antwoorden