Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2004, 15:00   #46
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
wel, als je je standpunten doelbewust wat harder verkoondigd dan wat je werkelijke standpunten zijn, zal ik alvast niet de nuances knn opmerken denk ik...
Het spreekt toch voor zich dat je je argumentatie wijzigt afhankelijk van je opponent? Wanneer je met iemand in discussie treedt wiens standpunten diametraal tegenover de jouwe staan zal je toch onmogelijk gebruik maken van dezelfde argumentatie dan wanneer je in debat bent met iemands wiens ideeën nauw aansluiten bij de jouwe.
Nuancering is in de meeste discussies die hier gevoerd worden eigenlijk overbodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Niemand houd je tegen om de kapitalisten van antwoord te dienen en tegenargumenten te geven he (ik wacht er eigenlijk al een tijdje op)
Jij niet alleen eigenlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
En ja van iemand als bv Dies heb ik niet bepaald de indruk dat hij speciaal links is...
Ach, wat is dat "Links" zijn? Op de economische breuklijn ben ik inderdaad niet bepaald links te situeren, maar dat is dan ook waarschijnlijk de enige breuklijn waarvoor dat geldt.
Ik schreef onlangs nog dat ik geen zin had in een zoveelste idiote discussie over het "Rechts-Links" gebral, maar indien het op ernstige en intellectueel eerlijke wijze kan dan wil ik daar best nog wel eens in debat over treden. Ik gaf, lang geleden, in het volgende topic reeds een vrij uitvoerige beschrijving over dit thema: http://forum.politics.be/viewtopic.p...1&start=30

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Ik vroeg me eigenlijk af, is dit een topic om te discussiëren over de al dan niet heilzame werking van het kapitalisme, zoals dat nu het geval is, of eerder om binnen anti-kapitalisme en andersglobalisme zelf om te discussiëren over wat de weg vooruit is, zoals ik het eigenlijk liever zou zien ???
Dit subforum dient om te discussiëren over 'Linkse' thema's. De vraag die zich dan natuurlijk stelt is: "Wat zijn 'Linkse' thema's?".
Ik vind dit nog steeds een van de interessantste subfora en zolang er hier individuen rondlopen die heil zien in een communistische economie zal dat ook wel zo blijven.
Dat neemt echter niet weg dat ik discussies over hoe die communistische samenleving/wereld er in concreto zou dienen uit te zien zeer interessant zou vinden, net als discussies over de omzetting van theorie in praktijk en dergelijke meer.

P.S. FallenByTheHand, zou het misschien mogelijk zijn om eens iets te doen aan uw schrijfstijl. Dank bij voorbaat.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline