Los bericht bekijken
Oud 9 september 2017, 20:45   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Why not? Hoe groter de Vlaamse dominantie over la Belgique hoe beter.
Straks gaan we nog bondgenoten worden !
Als BDW in 2019 zou beslissen dat hij zelf en niet Charles Michel de premier gaat worden heb ik daar niet de minste moeite mee. (ik ga ervan uit dat n-va in aantal stemmen meer gaat halen dan MR + o-vld)
Reden ? Omdat het ingangsticket tot de regering ongetwijfeld hetzelfde zal zijn als bij deze regering : géén communautair gezeik. Anders geeft hijzelf de sleutel aan zijn concurrenten die hij nochtans verslagen heeft in het kieshokje.
Ik heb liever een liberale premier dan een n-va premier omdat die eerste niet zo principieel-ideologisch wil oorlog voeren tegen alle middenveld organisaties. Dat is de sterkte van Charles Michel, hij is liberaal maar heeft geen oorlog met mutualiteiten, vakbonden, onderwijskoepels, NGO's enz. In die hoek heeft BDW nauwelijks mensen met wie hij on speaking terms is, wat voor een premier toch een handicap is. Maar als er voldoende tegengewicht is in een regering Bart I 2019 - 2024 : waarom niet ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden