Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2015, 15:16   #153
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Wacht effe, ik probeer uw uitleg te begrijpen. Oekraïne zit al jaren aan de grond en bezit praktisch niets... dat is toch wat ge ons vertelt? ...Enne, waarmee vechten ze dan?
Wie de filmbeelden nog eens controleert van het Oekraïense leger merkt dat ze zelfs geen geld hadden voor uniformen... en zeker geen middelen hadden voor het onderhoud van hun tanks. En nu komt gij ons wijsmaken dat ze succesvol zijn in het tegenhouden van het Russische leger.. met catapulten? Met boog en pijl? Of gooien ze alleen maar wat met stenen?...
Oekraine was een voorname fabrikant van allerlei oorlogsmateriaal.Maar Belgie was dat lange tijd ook,net als Tsjecho-Slovakije indertijd,het belette ook niet dat buurlanden hen onder de voet liepen.

Ik maak niemand wijs dat ze "succesvol" zijn in het tegenhouden van het Russisch leger(ook wel genoemd als "de rebellen").De huidige frontlijn is eigenlijk geen frontlijn maar een Internationaal afgesproken bestandslijn en ik betwijfel of ze die lijn op de kaart lang kunnen houden.

De Oekrainse Luchtmacht kan niet meer opereren boven dat "front" op straffe van prompt neerschieten(in hun eigen land notabene!),de Oekrainse Vloot is grotendeels in handen van de Russen gevallen tijdens de overname van de Krim .Blijft eigenlijk enkel nog de landmacht die moet doen wat ze kan met hetgeen de staat hen nog kan leveren en met de soldaten die ze nog hebben.Oekraine heeft geen gigantische recruteringsreservoirs.Bovendien zijn er in het niet verloren gebied ook nog vele Russischtaligen en ik betwijfel of dezen een wapen kunnen toevertrouwd worden en dienen voor Kiev....

Ze zijn nog niet aan de stenen toe,maar eigenlijk is wat ze nog hebben nauwelijks beter tegenover de Russen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 juni 2015 om 15:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden