Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2004, 19:34   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
'Kiezer onvoldoende geïnformeerd'

Uitgegeven: 10 juni 2004 17:28

AMSTERDAM - De verkiezingen voor het Europese parlement worden donderdag in Nederland gecontroleerd door buitenlandse waarnemers. Ze noemen zich leden van de 'Derde Kamer' en komen uit de hele wereld. Ze ondervragen door het hele land op stembureaus kiezers over waarom ze op welke partij hebben gestemd.

Tot de 150 leden van dit 'schaduwparlement' behoren ook dertig waarnemers uit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Ze onderzoeken het democratisch gehalte van de verkiezingen in Nederland.

Belangrijkste kritiekpunt van de waarnemers: de bevolking wordt onvoldoende geïnformeerd en hebben te weinig inbreng in de besluitvorming over Europa. "Het lijkt wel alsof de kwestie Europa hier een taboe is. Politici praten er niet graag over, dat vind ik ook wel begrijpelijk. Ze maken zich waarschijnlijk meer zorgen over wat er in hun eigen land gebeurt," aldus de uit Iran afkomstige waarnemer Mazdak Mirramezani.

Volgens EU-commissaris Frits Bolkestein, die donderdag in Amsterdam stemde, moeten mensen zich zelf meer gaan interessen voor de Europese politiek en is dat niet alleen een taak voor de partijen. De `Derde Kamer` is een initiatief van het Nationaal Comité voor Duurzame Ontwikkeling.

nu.nl
Is er bij ons in België wel voldoende informatie over wat er op Europees vlak gebeurt, wat Europa doet en wat niet, en komen er hier ook waarnemers, nu zondag?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden