Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2017, 21:07   #208
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Was je ook in de buurt toen tien collega's van jou werden doodgeknuppeld in Rwanda? De internationale vredesmacht die in de regio gestationeerd was, UNAMIR, greep niet in vanwege het krappe mandaat van de troepen. Dit is de Verenigde Naties en vooral de leden van de Veiligheidsraad op veel kritiek komen te staan.

Keer op keer komen ze negatief in beeld, de fameuze VN en haar wettendraaiers.

Moet ik Auschwitz overleefd hebben om te weten wat Hitler de Joden lapte?

Moet ik in Congo Vrijstaat geweest zijn om te snappen wat de tweede koning der Belgen met zijn Congolese "werkvolk" liet doen?

Ik hield mijn eerste kind in mijn armen tijdens zijn doodstrijd. Hij was net geen twee maanden oud.
Mag ik nu meepraten van jou?
Mijn deelneming ik in je verdriet.

En nee, ik was toen al uit de actieve krijgsmacht.
En ik ken het hele verhaal van Rwanda. Niet enkel de VN was daar in fout, ook onze eigen politici hebben daar grote fouten gemaakt, fouten die ze vandaag nog steeds maken.
En kan inderdaad zelf ook geen enkele positieve actie van de VN bedenken.
De VN is dan ook een instelling die enkel dient om de rijken te dienen en nog rijker te maken.
Na de laatse NATO vergadering zijn de Europese politici er dankzij Trump eindelijk achter gekomen dat ook de NATO bezig is met de rijken rijker te maken en zich niet bezig houd met haar echte taak, de bevolking rond de Noord Atlantische Oceaan beschermen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden