Discussie: Vaarwel, Nero!
Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2003, 19:55   #34
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Met het stopzetten van Nero door Marc Sleen is een goede strip van eigen bodem verdwenen. Jammer, maar er valt wel iets voor te zeggen om op je hoogtepunt te stoppen. Dan blijven mensen een goede herinnering aan je houden omdat ze de onvermijdelijke achteruitgang die vroeg of laat toch zou komen niet meer meemaken. Willy Vandersteen stopte indertijd niet op zijn hoogtepunt, maar gaf het door aan opvolgers. Het resultaat is niet meer wat het ooit geweest was. Van de 5 strips die er nog dagelijks worden gepubliceerd in "De Standaard" zijn er 4 van Amerikaanse oorsprong, en slechts 1 (één) middelmatige strip van eigen bodem. Mag ik er eens op wijzen dat er in België heel wat getalenteerde striptekenaars zijn? Alleen moet je daar misschien ook eens voor over de taalgrens heen durven kijken? Of is dat nu juist het probleem voor overtuigde Vlamingen, die dan nog liever middelmatige Amerikaanse strips publiceren? Als kind ben ik "De Standaard" beginnen lezen door de strips die erin stonden en nog altijd is het meestal het eerste dat ik lees als ik die krant opensla. Later ben ik ook de rest beginnen te lezen. Volgens mij is dit ook zo gegaan bij veel andere lezers van die krant. Ik wil maar zeggen: kwalitatief goede strips zijn een goede investering in de toekomstige lezers van een krant. Een kombinatie van kwalitatief goede strips en kwalitatief goede artikels is een goede investering in haar toekomst. Dus, redakteurs van "De Standaard": doe ons stripliefhebbers alstublieft een plezier en ga alstublieft op zoek naar betere strips, ook als je die dan in Franstalig België moet zoeken. Talent kent geen grenzen.
Tiens, ken jij Marc Sleen??? En kon jij, als West-Vlaming, zijn strips lezen??? Zeer vreemd, want Marc Sleen is nochtans een rasechte Brabander! (uit Hoeilaart) 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden