Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2017, 08:48   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nati...Gmr?li=AAaA6D3


En nog vreemder is het 'nieuws' over Marianne Thyssen, de Belgische Commissaris voor Werk en Sociale Zaken, Vaardigheden. Het kopstuk van CD&V declareerde een aantal contacten in België in haar onkosten. Die kosten liggen uiteraard bijzonder laag: ze woont nu eenmaal in België en de Commissie zit in Brussel. Het zijn dus onkosten van autoritten.
Maar blijkbaar vindt Knack het de moeite om uitgebreid de lijst te geven van recepties die Thyssen bijwoonde. Het blad noemt het ook "opmerkelijk" dat Thyssen aanwezig was op lokale CD&V-recepties, iets wat zowat elke politicus doet bij zijn of haar partij, en die verplaatsingen aangaf. De volledige som van die onkosten bedraagt het gigantische boeiende totaal van amper 222,18 euro.

( bijdrage van Newsmonkey op MSN).

... onkostennota's van een Europese Commissaris voor CD&V recepties.
nu zijn we toch echt wel aan het doorschieten, niet?
mijn vriendin werkt bij de directie van een groot bedrijf in Vlaanderen, ook elk jaar in elke provincie een nieuwjaarsreceptie waar ze verwacht wordt ... en ja, ook zij geeft die verplaatsingen op als onkosten. wat me logisch lijkt en billijk, indien niet voor haar functie zou ze die verplaatsingen niet maken.

anderzijds, mijn vriendin geeft die verplaatsingen op omdat ze geen firmawagen heeft ... geldt dit ook voor mevrouw de Europese Commissaris? of geeft ze kilometers op die met haar wagen met chauffeur gebeurden ? dan is het wel ultiem sjnabbelen ... op kruideniersniveau ...

222 €, je zou er haast meelij mee krijgen ... mss moeten we een verkiezing instellen voor de 'lulligste graaier' van de politieke hoop!

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 augustus 2017 om 08:51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden