Los bericht bekijken
Oud 7 november 2017, 00:39   #55
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
a. Ik heb geen vrienden in Catalonië
b. Een coup of staatsgreep is gericht tegen een staat, om de macht over die staat met geweld over te nemen. Dat was/is inzake Spanje uiteraard niet het geval.
c. U bent vrij een andere mening te hebben dan de mijne, en u kunt op mij rekenen dat ik uw vrijheid om die andere mening te hebben zal verdedigen, zonder dat ik het nodig zal vinden om u een dommekloot of nog erger te noemen.
Foei Meeuwtje. Wat een taalgebruik in c. De verruwing op dit forum moet aanstekelijk zijn.
Ik verbaas mij altijd over de argumenten van de unionisten die zich verschuilen achter de wet. Dat zij hun echte doelstellingen bloot geven dan krijgen we een verhelderende discussie.

Dat de Catalanen vreedzaam blijven bij deze afdreiging siert hen. Een Grondwet die door de Catalanen nu , 40 jaar na Franco, afgewezen wordt mag voor Madrid niet in vraag gesteld worden. Ze willen er niet over praten. Ze willen er niets aan veranderen. Ze is heilig en voor alle heilige principes is in Spanje geweld veroorloofd.

In België hebben we ook een gebetoneerde Grondwet waar we slechts met geweld of illegaliteit vanaf geraken.

In beide gevallen mogen we stellen dat een Grondwet waar een minderheid de Catalanen of zelfs een meerderheid de Vlamingen niet omheen kunnen en niet kunnen wijzigen eigenlijk een ondemocratische obstakel is waar men geen rekening mee moet houden.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 november 2017 om 00:41.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden