Discussie: Wat houdt u tegen
Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2004, 19:55   #10
Thomas O'Malley
Burger
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat houdt de communisten tegen om zelf te beginnen en diensten te verlenen aan elkaar zonder winst? Kan toch perfect binnen de kapitalistische maatschappij?
Moet men daar vandaag de dag communist voor zijn Tom? Ik ben dat allerminst, en ik maak er geen staatszaak van dat ik rechts ben. Toch denk ik dat het niet slecht is van tijd tot tijd het kapitalisme even opzij te schuiven en je medemens eens een dienst te bewijzen. Een vriendendienst, zeg maar, gewoon omdat het je hobby is of omdat je er je plezier in vindt. Maakt dat van mij een communist? Ik dacht het niet.
Ik ben heel graag met muziek bezig in al zijn vormen en facetten. Dus ook achter een draaitafel: ok, toegegeven, het misschien niet de vorm van dienstverlening die jij voor ogen had, maar maar wat vaak bezorg ik een paar honderde mensen in het weekend een zorgeloze avond vol ontspanning en plezier en maar wat vaak zonder winstbejag.
Ben ik dan nu de allereerste rechtse communist?
Soms is het wel eens leuk gewoon tevreden te zijn met een oprechte "dank je" van je medemens en maar wat vaak is dat voor mij van een grotere waarde dan al het geld ter wereld. Zo heb ik op oudejaarsavond afgelopen jaar (toch de avond waar menig persoon enorme winst tracht uit te slaan) een privéfuif gedraaid, waar men mij nadien kwam bedanken voor de meest geslaagde oudejaarsavond in jaren... Wel Tom: ik kan je verzekeren: daar kan geen geld tegenop.
Thomas O'Malley is offline