Discussie: Het Hydra Monster
Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2015, 14:28   #13
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik geloof niet in die madmax toestanden, is volgens mij een fabeltje om mensen in het gareel te houden. Madmax klinkt op het eerste zicht logisch, maar eigenlijk houdt het geen steek, de stille meerderheid is goed van aard en wanneer de overheid valt is het getal meer dan ooit van belang. De wet van de sterkste?ja, maar de meerderheid is de sterkste en niet de eenzame zotten zoals madmax.


Conclusie.... Je dramatiek is nergens voor nodig.
Je gelooft het niet maar delen van wat ik beschrijf gebeuren nu reeds, het volstaat om de ogen te openen.
Afrikanen steken de zee over naar bvb Lampedusa.
Velen komen om bij deze acties (drama of niet?)
Kunnen we zeggen dat deze mensen met open armen ontvangen worden?
(de meeste mensen zijn goed van aard?)
Wat zou er gebeuren indien de overheid er niet was om de zaak nog enigszins trachten te beheersen?
Zouden de Lampedusianen gastvrij blijven tot ze volledig hun eigen bezit weggeschonken hebben?
Zouden de vluchtelingen beleefd hulp vragen of nemen waar ze denken recht op te hebben indien ze zien dat hun aantallen/macht deze van de Lampedusianen overschrijd(en/t)?
Kan je in bovenstaand vb zo maar aanduiden wie goed of slecht is?
Is willen overleven slecht of goed?
Wat als beide groepen willen overleven, en er slechts genoeg is voor één groep?
Met andere woorden de mens is wat hij is, zowel goed als kwaad.
Het hangt er van af vanuit welke standpunt je de zaak bekijkt.
Ik wijs ook niet de mens aan als grote boeman.
De boeman is in mijn ogen de domheid die ervoor zorgt dat niet onder ogen gezien wordt wat onder ogen gezien zou moeten worden.

De meesten mensen kunnen zich effectief schikken naar een min of meer normaal leven.
Het probleem is dat onze aantallen ervoor zorgen dat dit min of meer normale leven voor heel veel mensen schijnbaar niet meer haalbaar is en dus krijg je nu reeds zaken zoals ik beschrijf.
Dat zorgt nu reeds voor drama's en ik zie weinig tekenen dat zich dit ten goede keert.
De voorwaarde om een omkeer in de tendens te bewerkstelligen ontbreekt immers.

Laatst gewijzigd door satiper : 21 januari 2015 om 14:29.
satiper is offline   Met citaat antwoorden