Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 10:08   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Enkel goed om de achterban te plezieren met een onrealistische wensdroom. En dan achteraf komen klagen dat die anderen de stouteriken zijn dat het niet lukt.
Dat er op dit ogenblik bij de Vlamingen (in de hedendaagse betekenis) geen meerderheid is voor onafhankelijkheid wil ik geredelijk aannemen.

Maar een grotere autonomie is wel een paar andere mouwen. Wat je op die grotere autonomie als naam gaat kleven is niet zo vreselijk belangrijk. Het is de inhoud die telt. In ieder geval ben ik er 100% zeker van dat er in het hedendaagse Vlaanderen wel degelijk een meerderheid is voor een grotere autonomie. Politiek en beleidsmatig willen de Vlamingen een ander model dat datgene wat de voorkeur van de Walen wegdraagt. En die kloof wordt steeds dieper.

Ondertussen gaat de transferstroom richting "WalloBrux" onverminderd door en blijft het grote "Belgische" taboe daarrond onverminderd gehandhaafd.

Waar ik evenzeer van overtuigd ben is dat een Waals verzet tegen een grotere Vlaamse autonomie onvermijdelijk zal leiden naar een serieuze aangroei in Vlaanderen voor de optie om dan maar helemaal zonder de Walen verder te doen. Trouwens, de Walen houden steeds meer rekening met die evolutie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden