Los bericht bekijken
Oud 10 november 2017, 13:09   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er zijn redenen dat de electriciteitsfactuur,geleidelijk aan,veranderd is in een soort taks-heffingsinstrument.

Er zijn (technische) redenen dat ,lange tijd,speciaal aardgas in plaats van electriciteit werd aangemoedigd als middel voor het verwarmen....

Maar dat ligt allemaal 40 jaar achter ons terwijl die kompleet verouderde kostenstructuur nog altijd in de facturen gelepeld zit...

Het is de verdienste van bevoegd staatssecretaris Tommelein dat hij een duw wil geven zodat dat allemaal weer beter past in de 21ste eeuw......waarbij,inderdaad,electriciteit een remonte maakt.....


Hoe het echter ,in 2017,nog in shemelsnaammogelijk is dat er zelfs nieuwe residentiele mazout-installaties geplaatst MOGEN worden gaat mijn bevattingsvermogen te boven....
Hoe dat mogelijk is.
Wel mijn vriend, aardgas ligt niet overal
De aansluiting kost soms een kleinfortuin veel meer laten we zeggen dan de werkelijke kostprijs en totaal niet in verhouding voor een leverancier die dan jarenlang eraan verdient

Tweede een condensatie mazout ketel verbrandt net zoals een condensatiegasketel tot zelfs de energie uit de rookgassen gewonnen worden

Derde je kan die ketel netzoegoed raapolie doen verbranden tenzij dat er daar ergens weer een onnozelaar gaat zeggen dat dit niet mag


In belgie zijn we kampioen in het verbieden van zelfs de wildste fantasie... die toevallig een geniale oplossing kan zijn . Men heeft het vooral begrepen op verbieden vanuit ambtelijke onkunde omdat daar een lul boven zijn capaciteiten, maar die zichzelf belangrijk voelt omdat hij denkt enig juridisch raadgevend werk te berichten terwijl ze meestal te stom om hooi te eten zijn.

Dus bij deze is perfect logisch verklaard waarom er nog mazoutketels bestaand goed zo ?

Volgens mij zijn de grootste vervuilers, simpelweg oude haarden..., van die oude jotulekes allesverbranders, alle Chinese prulbenzinemotorene die overal,in die kleine tuintools en bromfiets zitten, of zelfs die kerstgadgets,die aangedreven worden door wegwerpbatterijen etc

Ik ga u eens twee methodes geven om ultrasuing te stoken in een stad zoals Gent

Methode 1 je pakt het leiewater en haalt er met een warmtepomp de warmte uit.
Heet cop6 energieefficiency, due een huis van 10.000kwh verwarm je met Kleinanzeigen 2000kwh electriciteit of boor 400 euro ipv 600 euro qqrdgas

Zoek die ambtenaar die u toelaat om dat te doen he l Ze zijn lez aan het bedenken, Maart te stom om de huizen lez te maken... het zijn de auto's die vervuilen




Methode 2 je legt een warmtecaptatienetwerk onder de openbare weg... zo eenvoudig... zon schijnt op straat, energie van zon, en aarde verwarmt uw huis. Zoek die ambtenaar die u daarvoor een vergunning geeft...

Je begrijpt waarom ik al op voorhand elke ambtenaar voor zijn bekrompen visie afschiet

Methode 3 je maakt een warmetnetwerk in alle steden. Dus de warmte van de rioolwater wordt gerecycleerd, en de warmte van de grond, samen met ene regie in het rivierwater, een klein beetje upgraden naar 25 graden is genoeg om een netwerk te maken waarmee je alle steden gezellig kunt verwarmen

Welke stad die lez doet heeft al een warmtenetwerk beslist ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 november 2017 om 13:20.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden