Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2017, 19:18   #113
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.031
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dus U gaat ervan uit dat het werk van de bende een poging tot staatsgreep was die uiteindelijk niet doorging omdat er geen steun kwam vanuit politieke hoek? Interessant uitgangspunt.
En wat zou je zeggen als ik er van uitga dat de bende er was om de bevolking schrik in te pompen zodat ze zeker traditioneel bleven stemmen?
Feit is wel dat de bende niet kwam om geld te roven.
Waarom jij er de N-VA absoluut wil bij sleuren vraag ik mij ook af.
Het is echt triest dat alles wat in dit land gebeurt op het conto van de N-VA wordt geboekt. Zelfs als ze nog niet bestonden en zeker geen beslissingsmacht hadden. Had je nu nog gezegd dat de VU of het VB betrokken partij waren geweest dan had ik U graag geloofd ook nog.
Maar vriend......in politiek gebeurt niks dat kan uitgelegd worden met een simpele uitleg. Wacht eventueel onderzoek af en verschiet niet als er dan nog een verdraaide uitleg te voorschijn komt.
Ze zullen het verdomd niet aan uw neus komen hangen.
Ga daarvan uit en je loopt minder desillusies op wegens te hoge verwachtingen.
Werkman schreef: Dus U gaat ervan uit dat het werk van de bende een poging tot staatsgreep was die uiteindelijk niet doorging omdat er geen steun kwam vanuit politieke hoek? Interessant uitgangspunt.

> Ik ga nergens van uit! Ik heb iets aan gebracht waarover nagedacht kon worden, meer niet want ik heb géén glazen bol!

Ik bedenk en stelde vast hoe in het verleden rechtse dictaturen via orde diensten en leger de macht grepen. De staats hoofden die daar uit voord kwamen waren hooft zakelijk personen met militaire voorgeschiedenis waar pas nadien machtswellustige politiekers opstonden om mee op de trein van de dictatuur springen om mee te graaien.

Hitler en Erdogan -met islam geloof, zijn uitzonderingen die de zaak op gang trokken.
Linkse dictaturen worden van uit de linkse partij ideologie, hun DNA verwezenlijkt.

Werkman schreef: wat zou je zeggen als ik er van uitga dat de bende er was om de bevolking schrik in te pompen zodat ze zeker traditioneel bleven stemmen?
> Alles is AL, ALS, ALS! Maar als je nu ziet hoe de mensen reageren op terroristische aanslagen en er door de mensen extremer gedacht word is het idee om de mensen traditioneel te laten stemmen via terreur onjuist!

- AL, ALS, ALS de reus nu echt bekend zou zijn en hij ooit bij Diane was, Was hij volgens getuigenissen de meest schiet grage moordenaar???? Of was hij misschien alleen hun bende lijder door zen kennis en opleiding en hadden de anderen totaal géén band met ordediensten of leger? Waardoor het bij moorden bleef.............

- AL, ALS, ALS, Waren ze huurlingen en soort Schramme In 1967 die Bob Denard steunde bij de staatsgreep die de balling Moïse Tshombé terug naar Katanga wilde brengen en het regime van Mobutu Sese Seko, zelf uitgeroepen president van Congo ten val wilden brengen. Feit is, het aandeel van België is daar ook altijd en miserie geweest.

Werkman schreef: Feit is wel dat de bende niet kwam om geld te roven.
> AL, ALS, ALS >Juist dan zijn is er alleen maar de driver om aan de macht te komen via terreur! In gehuurd door VDB en de Cépic, de extreem-rechtse vleugel van de PSC?

Werd daardoor alle onderzoeken overgeheveld naar Franstalige regio waar het vol zit van Politieke implantaten bij orde diensten en justitie?????

Werkman schreef: Waarom jij er de N-VA absoluut wil bij sleuren vraag ik mij ook af.
> Dat was een antwoord op #9 van Witte Kaproen die schreef: “Gelukkig is de N-VA het Belgisch leger in snelvaart tempo aan het inkrimpen”.

Werkman schreef: Het is echt triest dat alles wat in dit land gebeurt op het conto van de N-VA wordt geboekt. Zelfs als ze nog niet bestonden en zeker geen beslissingsmacht hadden. Had je nu nog gezegd dat de VU of het VB betrokken partij waren geweest dan had ik U graag geloofd ook nog.

> Dat vind ik dus ook en daarom verwijs ik naar mijn schrijven in #1 waarin Ik schreef: Voor mij bewijst het dat: NVA vergelijkbaar met economisch rechts zoals de VS democraten en VB met economisch nog rechtser zoals de VS republikeinen NIET onder de noemer vallen van EXTREEM rechts zoals links, pers en TV hen steeds onjuist bestempeld.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline