Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2017, 18:57   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Dat lijkt mij dan ook geen zinnige vergelijking. Elektrische wagens zijn veel efficiënter, het merendeel van de energie uit die diesel smijt je weg als warmte. Met een verdrievoudiging van de actieradius zou je in de praktijk een stuk meer dan 1000km kunnen rijden per laadbeurt, ik zou niet weten waarom je meer nodig zou hebben.
Men is nu goed bezig elektriciteit te maken uit bronnen die niet op een bepaald moment 'op' zullen zijn. Als je met één oplaadbeurt 1000 km kan rijden met een auto die van prijs vergelijkbaar is met die diesel, en als de kost van de laadbeurt ook vergelijkbaar is met de prijs van de hoeveelheid diesel waarmee je 1000 km ver geraakt, dan mag het opladen nog een stuk langer duren dan het tanken, dan is diesel dood voor mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergeet het immense plezier dat je beleeft als je één liter olie minder moet betalen aan de woestijnmannen.
En dat is ook een heel belangrijke motivatie.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 maart 2017 om 18:59.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden