Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2017, 06:45   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik pas de wegcode strikt toe. Ik ben dan ook één van de weinige die altijd stopt aan een zebrapad als er een voetganger wenst over te steken. Aan de andere kant zal ik nooit stoppen voor een fietser die oversteekt op een zebrapad, als hij afstapt krijgt hij wel plaats.
Fietsers aan fiets-oversteek-plaatsen zullen voorrang moete verlenen aan mij. Ik stop in principe niet, behalve natuurlijk als ik hem daardoor zou verwonden. Als hij geen voorrang wel verlenen zal hij getracteerd worden op klank-en-lichtspel.
De meeste automobilisten stoppen (in Vlaanderen - niet in groen/rood Wallonië) voor voetgangers die wensen over te steken op een zebrapad hoor. Behalve op 2 vaksbanen of op banen met een snelheid hoger of gelijk aan 50 km/u. Daar smijt ik me er gewoon voor want daar stopt om de een of andere rede anders niemand.

Ik ben het daarom gaan opzoeken en ik heb daar evengoed voorrang als voetganger op een zebrapad dan op een 1 vaksbaan. Er wordt namelijk geen verschil gemaakt in het verkeersreglement. Een zebrapad is een zebrapad gelijk hoeveel baanvakken het overspant en men dient er de voetganger voorrang te verlenen als hij aanstalten maakt om over te steken en vermits ik nooit aanstalte maak om niet over te steken ben ik in mijn recht. Overigens :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verkeersreglement
40.4.2. Op plaatsen waar het verkeer niet geregeld wordt door een bevoegd persoon of door verkeerslichten, mag de bestuurder een oversteekplaats voor voetgangers slechts met matige snelheid naderen. Hij moet voorrang verlenen aan de voetgangers die er zich op bevinden of op het punt staan zich erop te begeven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 19 mei 2017 om 06:46.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden