Los bericht bekijken
Oud 3 november 2017, 16:30   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat ik onder post nummer 3 zei.

Ik zie niet in wie er onterecht door de nieuwe regelgeving wordt getroffen. De van remgeld vrijgestelde categorieën + de mogelijkheid om alsnog een vrijstelling van remgeld te vragen lossen dit op.


PVDA houdt er denk ik ook onvoldoende rekening mee dat er twee fases van juridische bijstand zijn.

Het eerste betreft eerstelijnsbijstand, namelijk het geven van een advies door advocaten die bij het justitiepaleis een soort 'spreekuur' hebben. Dit is volledig gratis. Men hoeft zelfs geen (afwezigheid van) inkomsten aan te tonen.

De advocaten die juridische bijstand leveren kunnen de rechtzoekende doorverwijzen naar een pro deo advocaat (juridische tweedelijnsbijstand). Vroeger werd er bij het minste dat de zaak wat ingewikkeld klonk een pro deo advocaat aangesteld. Door het remgeld is dit veel minder het geval.

Bij de juridische eerstelijnsbijstand worden dus in verhouding meer adviezen gegeven t.o.v. het aantal aanstellingen van een pro deo advocaat terwijl dit vroeger omgekeerd was.
wat volgens mij een heel goede zaak is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden