Los bericht bekijken
Oud 24 december 2014, 23:37   #24
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Begrijpen is geen probleem.
Het is een "euraka bewijsstuk" vinden wat mij niet lukt.
Ik heb het onderwerp een zéér open en eerlijke kans gegeven.
En ik vind het fascinerend te volgen,...
De observaties tonen ons inderdaad iets aanpasbaar.
Het is niet dat alles gebonden is aan haar oorspronkelijke afkomst.
One novelty upon the next.
Maar volgens mij was en is de "diversiteit" groter dan de theorie afbeeld.
Men zegt dat alles van 1 oerorganisme komt.
Ik zie niet in waarom dat zo hoeft te zijn, als men dat stopt is de diversiteit net te begrijpen. Een muis dat uitevolueert tot een aap is zéér moeilijk te plaatsen.

Maar dat er verschillende organismes ontstaan zijn en zo hun eigen aanpassingen beleefden kan ik best begrijpen.
Maar dan opnieuw, niet bewijzen of ergens observeren.
Natuurlijk zijn er mutaties van bacteriën, virussen en vooral in de flora te observeren. En zo kunnen uiterlijke karakteristieken van organismes veranderen, maar ik zie ook dat daar helemaal geen miljoenen jaren voor nodig zijn, zelfs geen honderd. En dat het gros miljoenen jaren onveranderd is gebleven. Dat men kleiner is geworden en een beter ontwikkelt uiterlijk heeft laat ik te midden. Maar ik weet dat een insect, vis, reptiel, amfibie, homo .... qua instinct quasi niets zal schelen met dat van hun voorouders miljoenen jaren geleden.

Zoals het geleerd wordt in de theorie vind ik toch "a far fetched idea".

De mannen die er zo fanatiek aan vast hangen zouden beter ook eens een stap achteruit doen en alles laten zijn zoals het is.
Wie zegt te weten waar we vandaan komen, daar fanatiek aan vasthangen en dat op de schoolbanken als verplicht voer willen maken dienen in een dwangbuis gestoken te worden.
Kun je nu eindelijk eens zeggen waarom ?
( btw het is uiteraard een zeer verre voorvader van die muis dan hé )
Jij denkt nog steeds teveel in enkel visuele, voor jou begrijpare, gelijkenisssen en/of verschillen.
Waarom is dat moeilijker te plaasten dan zeg maar : alle vissen

...en aan hoeveel van die 'hoofdgroepen' ( euheum ) die met elkaar niks of weinig te maken hebben had jij dan concreet gedacht ?
Als een 'muis' naar mens al niet meer te plaatsen valt ( twee zoogdieren ) en je daar al verschillende peilers voor moet kom je toch gauw aan zeer vele onafhankelijke peilers, niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden