Los bericht bekijken
Oud 17 september 2017, 18:26   #1696
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
want de aarde beweegt niet werkelijk ten opzichte van een voortsnellende trein.
Dat is slechts schijn.
Reeds eerder aangehaald - op uw website dit:
Citaat:
"Want volgens Einstein mag een ieder die zich op de één of andere manier door het heelal of de wereld beweegt, zichzelf ook als stilstaand beschouwen.
Dus dat komt er bijvoorbeeld op neer, dat als ik in een rijdende trein zit, dat ik zou mogen zeggen dat niet ik en de trein bewegen, maar de omgeving en dat de trein en ik stilstaan.
Dit is een bekend voorbeeld van Einstein om de opvatting der relativiteit te illustreren. Dus zo van: het is maar hoe je het bekijkt, want zoiets als een absolute beweging bestaat er eenvoudig niet, want niemand kan die bepalen."
En in deze post doet u dat laatste zèlf.
Of hoe u met uw kritiek een owngoal maakt.

En er kan nog worden toegevoegd, met uw eigen "werkelijk", dat de Aarde wel degelijk "werkelijk" (haha) beweegt tov de trein. Dat is dat gedaver dat je hoort als de trein passeert, en dat de passagiers, zolang ze onder de geluidssnelheid zitten, ook horen.
En zelfs nog een tweede "werkelijk", de trein is een massa, de Aarde ook, de Aarde trekt de trein aan, maar de trein trekt ook de Aarde aan. Alleen is de massaverhouding Aarde/trein zo groot dat de zo ontstane beweging van de Aarde verwaarloosbaar is tov de zo ontstane beweging van de trein.
Net zoals de Aarde rond de Zon draait en de Maan rond de Aarde, eigenlijk draaien beide massa's rond een punt ergens tussenin, in het Maan - Aarde geval ligt dat punt binnen de aardkorst, op enkele duizenden km uit het centrum in de richting van de Maan. Maar toch telt de zwaartekracht van de Maan: de getijden, eb en vloed hebben dat als bestaansreden.
U mag altijd eens in uw fantasieboot varen naar de kust om daar enige bevestiging van waar te nemen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 17 september 2017 om 18:46.
Erw is offline   Met citaat antwoorden