Discussie: De oneindigheid.
Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2016, 13:42   #120
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook jij weet dus geen antwoord, omdat je niets van filosofie begrijpt.
Ik weet alles van filosofie. Vooral hoe je zelf kan beschermen om niet in je eigen filosofische valkuilen te vallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is het ook, een rekenmachine die de oneindigheid niet kent is zeker niet de ware rekenmachine.
Maar ook hier weet je geen antwoord.
Nee. Je ontbeert kennis om het antwoord te begrijpen. En dan ga je je weer verschuilen achter je gebrek met grootspraak en begin je (weer) verbaal om je heen te slaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Jij heb nog nooit iets begrepen.
Ik begrijp alles. Zelfs hoe jij blijft hangen in je idiote cirkelredeneringen en oneigenlijke "argumenten" zoals 'water is nat omdat er in Groningen gas in de grond zit. Er moet wel gas in Groningen zitten omdat water nat is, en daarmee bewijs ik dat water brandbaar is'. En als het blijkt dat water niet brandt als je er een lucifer bij houdt, is dat een probleem dat de wetenschap mag oplossen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zulk een voorbeeld heb ik nooit gehoord of het moest de onzin van jouw zwembroekenlogica zijn.
Jij claimt dat het heelal logisch is. Logica dicteert dat alle planeten dezelfde kant op draaien om hun as. Venus doet dat niet, en dat is dan opeens een 'detail' dat een ander moet oplossen.
En dat van de zwembroek is al lang filosofisch bewezen.
Dat geheugen van jou begint écht een zeef te worden.
Dus nog maar eens in de herhaling:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Wat is dan de logica dat alle planeten (van het noorden van de zon gezien) allemaal dezelfde kant opdraaien om hun eigen as, behalve Venus.
Welke logica zit daarachter?
Nog nooit enige logische verklaring gezien van jou.
Alleen maar verschuilen achter "Ik hou me met veel grotere en algemenere dingen bezig, namelijk met begrippen als eeuwigheid en oneindigheid en de logica van Hegel en met God." en dergelijke kul "argumenten".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat is dan jouw niveau van wetenschappelijke "logica" .....
Die nog altijd beter is dan jouw begrip van filosofie én wetenschap bij elkaar. Om het over wiskunde maar niet te hebben. Jouw niveau ontstijgt de lagere school niet eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je wil de moderne wetenschap toch niet vergelijken met die arme vrouwen van vroeger.
Dit was het gevolg van jouw redeneringskunst. Wetenschap was nodig om de idiotie van hekserij te ontkrachten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De moderne wetenschap heeft alle macht op aarde en zet mij op de brandstapel door mij te negeren en met eindeloze leugens te bombarderen.
Als je met het spel wilt meespelen, moet je je aan de spelregels houden en dan moet je dus ook met échte bewijzen komen.
Gelul in de ruimte van een zot die opeens "one hundred and eighty" roept tijdens een potje snooker is niet serieus te nemen in het spel. Dan wordt je (al dan niet hardhandig) verwijderd uit de zaal. En dan ga een potje zitten janken dat je niet meer mee mag doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
In deze ben ik de arme vrouw.
Tja, je hebt jezelf buiten de zaal gewerkt van het spel. En vooral huilend blijven volhouden dat "one hundred and eighty" perfect past bij snooker en dat de rest van de wereld jou niet wilt begrijpen. Zakdoekje?
En nog steeds niet slim genoeg om begrijpen wat de argumenten"beledigingen" zijn waarom je uit de zaal bent gezet. (zie al jouw verbanningen van de tientallen fora)
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 15 mei 2016 om 13:43.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden