Los bericht bekijken
Oud 16 september 2017, 23:25   #16593
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ah, ok, dus volgens NASA zijn er de laatste 10 jaar geen zaken in de ruimte waargenomen, die een woordje uitleg waard zijn ?
Heb ik da ooit beweerd ?
Ge zijt weer spijkers op laag water aan 't zoeken

Citaat:
Indeed, Sherlock.
spreek voor jezelf...jij bent het die blijkbaar een ontzettende behoefte hebt om alles achter alles iets te zoeken

Citaat:
De kerel die de video gepost heeft, heeft daarover een en ander uit de doeken gedaan:

“UPDATE:
[Analysis of Speed]

Assumptions based on observation:
1) The object is moving along the horizon (look at the trajectory as it exits the screen, it follows a curved path),just for the sake of calculation as it is impossible to know how close the object is to the camera.
2) The speed of ISS is not taken into consideration as it is moving at right angle to the object.
3) The sun is almost setting on ISS. So we can safely consider that the sun and ISS are at the same level on opposite sides of the horizon.

By overlapping the globe map (to scale) on the video I was able to plot two coordinates at two specified points on the horizon (from 01:21 to 01:38). Using these coordinates I calculated the distance using the Haversine formula.

Here are the figures:

Total distance travelled= approx. 470miles
Time taken to travel from 01:21 to 01:38= approx. 17sec

SPEED= 99,504 miles/h = 129mach

I'm not a physicist or a mathematician! These are just my own calculations. I may be wrong. Also, the UFO might be travelling much closer or further!
Have a good day.

Note: There may be another way of calculating the distance from ISS to the tangent point on the horizon. Remember the sun is almost setting. ISS has to be at same level as the horizon. Now, by calculating the angle traversed by the object from point A to B a conclusion can be reached.”

https://www.youtube.com/watch?v=S5odmA4EDwc

Die kerel heeft wel 'n voorbehoud, mbt z'n berekening - 'I may be wrong' - maar ik twijfel er niet aan dat jij het beter kunt dan hij en aantonen dat 'm dik fout zit.
Die kerel die dat heeft gepost interesseert me niet.

Trouwens hij zit totaal fout hé daar hij geen rekening houdt met de beweging van de aarde die net dat phenomeen ( in de veronderstelling uiteraard van dien uitleg ) verklaard.

Maar zelfs als ie juist zit met de veronderstelling...
99,504 miles/u of 27,65 miles/s is dan zowat 44 km/s dat is vergelijkbaar met 1 1/2 keren de snelheid waarmee de aarde rond de zon draait.
( ook perfect in het interval waar bv de snelheid van meteorieten zich bevinden: 10 tot 70 km/s)
Inderdaad ondenkbaar voor een tuig met gekende aardse technologie maar perfect mogelijk voor een brokstuk dus of wat anders.
En dan gaan we niet eens uit van de verhoogde schijnbare snelheid

iets als 44,50 m/s
praha is offline   Met citaat antwoorden