Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 13:52   #8
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Liesbeth Van Impe schreef ooit eens in een column dat we zelfs met terechte standpunten/ideeën van het VB geen rekening moeten houden. Qua openheid van geest kan dat tellen.
Er staat geen bronvermelding. Spijtig. Maar als dit waar is dan is dat wijf een walgelijke creatuur. En dat men nu hier maar niet begint met huilen want ik ben geen aanhanger van links of rechts. Mag dat?
Ik vind mijn eigen weg wel en heb daarvoor geen dogma's nodig van anderen.
Het bestaan van een opperwezen betwijfel ik dus ook bij gebrek aan geloofwaardige bronvermelding. En vooral omdat ik zulk wezen eveneens walgelijk vindt.
Als het de mens zou geschapen hebben dan zou het dezelfde mens slimmer moeten gemaakt hebben. En er geen roofzuchtig dier van maken zoals er sommigen onder ons zijn en waar alle schepselen bang van zijn.
Honderden jaren gepalaber en wetenschap hebben ons vooral de waterstofbommen opgeleverd. De gek die in Amerika recent bijna zestig mensen dood schoot heeft bewezen dat de mens wel eens zichzelf kan vernietigen. En mogelijk zelfs ooit de natuur als die verzonnen handelaar in maagden de beslissing neemt. Kan de mens zelf ooit een redelijk schepsel worden en vooral nadenken? Ik betwijfel het.
We zullen dan ook een lange weg nog moeten afleggen.
Ook naar Mars of Pluto reizen zal niks oplossen.
De leegte in onze hersens en ook in die vijandige naturen zullen geen baat brengen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden