Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2007, 10:47   #18
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
....
Wat hard drugs gebruikers betreft: verplicht afkicken. Die mensen hebben geen controle meer over zichzelf, dus iemand anders moet het tijdelijk overnemen. Liefst op een zachte (gaandeweg met vervangmiddelen en dat dan afbouwen) maar dwingende (opname en constante controle, niet gewoon methadon geven en naar huis laten gaan) manier. Iemand laten afkicken op een degelijke manier is een dure zaak, dus de staat mag er zich van vergewissen dat het dan ook degelijk gebeurt.
Merci voor het antwoord, maar toch ga ik er verder op in ('k heb het eerste deel van uw quote weggenomen om verwarring te vermijden).

Zoals ik het nu lees denk jij dat harddruggebruikers automatisch verslaafden zijn. Nu weet ik wel dat er al allerlei onderzoeken en studies geweest zijn om ons een algemeen beeld te geven van die prullen, toch ben ik van overtuiging dat men elk geval apart moet bekijken...mensen verschillen nu eenmaal, de ene is inderdaad direct verslaafd en zit in een bodemloze put, maar een ander heeft misschien het karakter om het onder controle te houden (ikzelf kan het niet weten, 'k heb daar geen ervaring mee).

Stel dat die 2de soort echt bestaat, wat altijd mogelijk is, en die persoon bezorgd geen (over)last t.o.z. van andere mensen, maar tevens ook niet wil stoppen met de harddrugs, zou je die dan ook verplicht laten afkicken, met al dan niet de nodige maatregelen?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden