Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2008, 08:52   #3
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Guns N' Roses "Appetite For Destruction"
Pixies "Doolittle"
Voor mij ook. In die zomer van '89 had ik met een klasgenoot afgesproken dat hij een cassette van de Pixies zou kopen en ik GnR (heb ik achteraf nog spijt van gehad...). In ieder geval waren dit de eerste twee platen die me omverbliezen, en Slash blijft een van de beste gitaristen van de afgelopen decennia (jammer dat hij in zo'n k#tgroep als GnR speelde).

Joy Division "Substance"
Een verzamelaar... telt dat ook mee? Bizarre ritmes, ijle melodieën... Muziek waarvan ik als tiener dacht dat ze me op het lijf was geschreven. En nu nog eigenlijk.
Hoogtepunten: Autosuggestion, Leaders of Men, Failures

Led Zeppelin "Led Zeppelin III"
De eerste uit een lange rij platen die ik leende uit de helaas verloren gegane Mediatheek aan de Zuid in Gent. Ik verwachtte hard rock, kreeg een mix van rock, blues en folk en was direct verkocht.
Hoogtepunten: Immigrant song, Friends, Gallows Pole

Black Sabbath "Master of Reality"
In mijn zoektocht naar de roots van de metal kwam ik al snel bij deze lui terecht.
Hoogtepunten: Children of the Grave, Into The Void (een ecologische song!)

Therapy? "Troublegum"
De meeste platen in mijn lijstje zijn van "lang voor mijnen tijd". Bij Therapy dacht ik even dat ik eigentijdse helden had ontdekt. Staat ook een Joy Division cover op. Lang duurde het echter niet
Hoogtepunt: Going Nowhere

Motörhead "Overkill"
Gave cover met zo'n openspattend monster. Muziek die me meeneemt naar een verlaten highway in Arizona, of gewoon naar het café op de hoek. Rock en roller kan nauwelijks.
Hoogtepunten: Overkill, Damage Case, No class
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden