Los bericht bekijken
Oud 1 november 2017, 14:43   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ik kronkel niet, ik ga terug naar de oorspronkelijke stelling: als er een stroompanne is, hoeveel voertuigen kunnen bevoorraad worden van energie en in welk tijdsbestek in het geval van elektriciteit en in geval van brandstof ?
Daar heb ik al op geantwoord in topicstarter. xxkW was het antwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij zo een stroomuitval kan een (fossiel) tankstation niet meer werken.

Maar Tesla heeft bepaalde superchargerstations al met powerpacks voorzien zodoende dat die nog stroom kunnen leveren, maar als back-up is het niet gedacht, wel om pieken op te vangen als alle laadpalen tegelijk gaan laden.

Hoeveel en hoelang (en hoeveel palen) nog wat xxkW kunnen leveren weet ik niet, dat is voor de jaloerse DDT-miereneukers.

Ik heb ook geen glazen bol hoelang een (plaatselijke) stroomuitval duurt, in elk geval heeft Tesla ook daaraan gedacht.
Dus zonder te weten hoelang de stroompanne duurt, naast andere parameters gewoonweg onmogelijk op te antwoorden.

En ook als het maar 1 E-voertuig is, is het nog altijd 1 meer als een fossiel voertuig wat (in de regel) niet meer kan tanken.

Jij sprak zelfs van 15 voertuigen:

Citaat:
Als ik die foto's van Electrek bekijk van de UK supercharger, dan tel ik 6 Powerpack kasten, dat is 6 x 210 kWh = 1.3 MWh - daarmee laadt men geen 1000 voertuigen, maar hoogstens een stuk of 15. Opnieuw, het systeem werkt voor de happy few - schaal het op wanneer ieder voertuig een EV is, en het werkt voor geen meter.
Uw berekening klopt wel ergens niet, bvb 25 wagens x 50 kWh = 1.25 MWh.
Toch fijn voor die happy few die net dan nog wat stroom nodig hadden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2017 om 15:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden