Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2008, 20:16   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Wat spaak loopt in jou theorie

1) Je gaat er direct van uit dat die allochtoon, géén geld meeneemt uit het land van herkomst (wat dikwijls juist wél het geval is)
2) Je gaat er van uit dat die allochtoon geld zal terug sturen, wat dikwijls juist niét het geval is
3) Je gaat er van uit dat er geen schade is voor de lokale economie in het land van herkomst als men doet aan brain drain. Je moet het dus niet alleen op wereldschaal bekijken, maar eveneens op de economische vergelijkingsschaal. Wat kost een brood hier, wat kost een brood daar. Vermeningvuldig vervolgens het loon ginder, met die verhouding. Dat is de impact die je hebt op die landen.
10€ hier
of 1€ ginder
is zowel voor de economie als voor de mensen ginder een hemelsbreed verschil!

Dat is juist, maar je kunt NIET ONTKENNEN dat de WERELD HET BEST AF is als iedereen in een landje of op een plaats zit waar hij de grootste toegevoegde waarde kan realiseren...

En als ik mijneigen job zou doen in om het even welk ontwikkelingsland zou ik vermoedelijk dehelf of nogminder verdienen en vermoedelijk 20% van de toegevoegde waarde realiseren dan wat ik doe hier in Belgie...
Dus ja voor mij en voor de wereld is de beste oplossing dat ik nu en hier het werk doe wat ik heden doe en dit blijf doen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden