Los bericht bekijken
Oud 22 december 2008, 17:55   #9
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
wat heb je dan allemaal meegemaakt daar freespirit?
Vergeef me eerst en vooral de zonde van volgende off topic uitwijding, maar ik probeer hier bondig op de vragen te antwoorden. En ja, besneden penissen passen voor mij ook in die achterlijkheid (waar is dat goed voor ?).

Wat heb ik zoal meegemaakt in de USA? Goh, bijna te veel om op te noemen. Eerst en vooral de gebrekkige infrastructuur. Openbaar vervoer is bijna onbestaande en je geraakt dus bijna nergens in de meeste steden zonder vier of vijf keer over te stappen. En dan moet je meestal wachten en overstappen in onveilige buurten. Openbaar vervoer wordt daar immers ook beschouwd als het transportmiddel van de extreem armen en zwervers. Ik ben daar op luchthavens geweest, waartegen zelfs de infrastructuur in een derde wereldland een juweeltje is. Maak je het in Europa mee, een stuk onverharde weg naar de internationale luchthaven en het feit dat ze geen transportband hebben om je koffers in te checken?

En dan zwijg ik hier nog beter over de gezondsheidszorg of beter het gebrek daaraan, maar ik kan bevestigen dat dit voor de modale Amerikaan abominabel slecht is. En dan hun eten ! Ze denken dat ze lekker kunnen koken, maar het meeste dat je te eten krijgt is rotzooi. Ze zijn wel goed zichzelf te verkopen naar het buitenland toe als de ideale beschaafde natie, maar dit is wel degelijk het geval niet. Neen, in Europa hebben wij niets te leren van die Amerikanen, zowel op culinair, infrastructureel als sociaal gebied niet. Dat is allemaal stukken beter uitgebouwd bij ons.

En hun arrogantie en minachting naar buitenlanders toe ! Ze denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Hoe verklaar je anders het feit dat enkel mensen met een buitenlands paspoort door de 'bodyscan' moeten ? Alsof je met een Amerikaans papiertje geen terrorist kan zijn? Zijn ze daar nu echt zo naïef? Ik was sowieso al een verdachte, daar er reeds een stempel van Cuba in m'n paspoort stond. Met een zekere arrogantie werden me allerhande vragen gesteld, de meest belachelijke eerst.

New York en misschien bij uitbreiding de staten in het Noordoosten lijken me nog het meeste aan te sluiten bij de Europese mentaliteit, maar in het zuiden of het binnenland is het triest gesteld. Echt een quasi Derde Wereldland, mat heel conservatieve opvattingen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden