Discussie: Onrust in Syrië
Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2012, 06:42   #1007
tdxt
Vreemdeling
 
tdxt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Een zelfmoordaanslag is een normaal gevolg na constante wreedheden begaan tegen onschuldige burgers. Hele dorpen werden uitgemoord, maar altijd zal er wel een gebroken vader, moeder, broer, neef overschieten die vol van rancune zit, wat begrijpelijk is. Ik kan begrijpen dat sommige overblijver op deze manier reageren. Maar wat is jouw reactie daarop?
Ik vind het allemaal nog redelijk positief. Als ik zie hoe de Vlaamse krantenkoppen de aanslag van gisteren bijna bejubelen (bv. "De revolutie bereikt de hoofdstad" - De Standaard) dan kan het bijna niet anders als dat de geschiedenis van het revolutionaire terrorisme in BELGIE binnenkort ook helemaal anders beoordeeld zal worden.

Als we denken aan de aanslagen van de Cellules Communistes Combattantes in de jaren ´80 tegen staatsinstellingen, legerbases en hoofdkantoren van multinationals, ziet het er naar uit dat men binnenkort ook in het Westen weer tot actie zal kunnen overgaan, gezien de media nu toch impliciet goedkeuring verlenen aan dergelijke activiteiten in het belang van de democratie.

Aangezien de CCC toch altijd zelf gezegd hebben net als de FSA als "voorhoede van de revolutie" te ageren, is het in de huidige context bijna grotesk dat er daar jarenlange gevangensisstraffen voor werden uitgesproken.

Ik denk dat ook in Ierland, het Baskenland, en op Corsica deze mediale tendensen met interesse zal gadeslaan. De bewegingsruimte voor maatschappelijke verandering wordt weer wat groter, Op midellange termijn kan het bijna niet anders of de gevolgen zullen in Europa te merken zijn.
tdxt is offline