Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2017, 18:05   #39
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap waarom je de stelling van Anna list dat geen enkel land ter wereld onafhankelijk wordt door onderhandeling straal negeert, en ik snap nog beter waarom je over een parlementaire meerderheid begint. Jouw geliefde Belgique is zonder onderhandeling én zonder parlementaire meerderheid doorgedrukt, nietwaar? Volmaakt ondemocratisch dus. Geen wonder dat je daar niet op ingaat.

Een parlementaire meerderheid voor onafhankelijkheid is er idd niet. Dat hebben de reacties van de traditionele partijen bewezen in 2005 toen Di Rupo een referendum voorstelde over "het voortbestaan van Belgique". Alleen de twee Vlaams-nationalistische partijen steunden het voorstel van Di Rupo. De fascisten!

Wat jou ontgaat is dat de parlementaire meerderheid uitgerekend daarmee bewees dat ze geen referendum aandurfde. Bij een referendum vervallen immers de grendels, pariteits-en vetorechten die de Vlaamse meerderheid machteloos maakte. Bij een referendum weegt elke stem even zwaar. Je weet evengoed als ik en de hele parlementaire reutemeteut dat Belgique een referendum niet overleeft.
Veel blablablabla voor niks. Misschien eerst lezen en daarna begrijpen wat er staat.

Ik reageer immers op de post van Anna die verwijst naar het feit dat trololo de Vlaamse onafhankelijkheid er zal komen met een meerderheid van het Vlaams Palement, zonder onderhandelingen.
Waarover spreek ik? Tiens ja, over eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring door het Vlaams Parlement.

Bespaar mij dus jouw zever.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden