Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2017, 11:58   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Index of aandelen, of grondstoffen, het maakt niet uit.
Mijn London broker is Avus. (www.trading212.com). Er zijn zo legio CFD online brokers.
Het probleem is dat mijn fysieke bank, Caixa, mij enkel toelaat "valores" (waarden) AAN te kopen. Shorten kan niet. In dat geval stelt Caixa mij wel degelijk de waarden ter beschikking en enige vorm van "leverage" is er niet. Ik betaal de volle pot. En beurstaksen. Ik ben op zoek naar een bank die mij wél laat shorten. Bij CFD handel is er een leverage van 100. Ik betaal slechts 1/100ste van de prijs. Een DJ aandeel kost mij 200$IN PLAATS VAN 20000$. Er zijn geen beurstaksen. Er is enkel een spread. Maar die heeft niets te betekenen. Op een aandeel DJ van 20000$ is er een spread van 3$. Hoeveel de onkosten van een werkelijke aankoop bedragen + beurstaks weet ik niet eens, ik deed het nog nooit.
Shorten is "not my cup of tea". Reeds vele decennia beleg ik actief in aandelen, met een lange termijn-visie (normaal minsten vijf tot zeven jaar). "Actief" impliceert voor mij regelmatig de financiële berichtgeving volgen en een fundamentele analyse van de jaarrekening van de betrokken ondernemingen. Alles bij elkaar genomen ben ik daar goed bij gevaren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden