Los bericht bekijken
Oud 20 april 2017, 21:24   #258
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
België is ook ooit 'verzonnen', doch het is niet 'fictief'. 'Westeros' uit got bv. is wel fictief, want het bestaat niet echt.

Je blijft gewoon de mist in gaan door niet te willen begrijpen wat 'fictief' wil zeggen. Ga vooral door hoor..
Iemand die doodleuk beweert dat er ooit iemand in de 1e eeuw kon toveren, wil met mij een discussie aangaan over wat 'fictief' betekent?
Dit is waarom ik op dit forum zit!

Lees dit aandachtig:

Elke godsdienst is begonnen zoals ' 'Westeros' uit got '. Hoe anders?
Hoe denkt gij dat het geloof in de germaanse goden dan ontstaan is? Denkt gij dat er ooit een germaan is geweest die effectief Thor en Wodan is tegengekomen, en dan er is over beginnen vertellen?
Nee, die goden zijn ontstaan in de verbeelding van een persoon die andere iets wou wijsmaken. Net zoals 'Westeros' uit got . Net zoals alle godsdiensten. 'Westeros' uit got is gewoon een godsdienst die nog niet in het stadium is geraakt waar dat er effectief iemand erin gelooft. Net zoals er ongetwijfeld miljoenen pogingen niet verder dan het begin stadium zijn geraakt.

Het verschil tussen u en mij is gewoon dat gij denkt dat er 1 uitzondering is: 'toevallig' de godsdienst waar gij in gelooft' (dwz, die ze u hebben wijsgemaakt toen ge een klein en onbevangen waart). Gij denkt: die is 'echt', want Jezus is echt de zoon van een opperwezen.

Ik denk dat er geen uitzondering is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden