Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2006, 15:33   #59
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Kom, als je ziet dat in de allereerste verklaring voor de nederlaag van het VB in Borgerhout door Filip Dewinter meteen gewezen wordt op "de vreemdelingen" en het "vreemdelingenstemrecht" en de "snel-Belgwet"...

Terwijl iedereen die in Borgerhout woont, gewoon dagelijks kan zien dat hier massaal huizen worden opgekocht door jonge Vlamingen voor wie het Zuid te duur is geworden... Als zelfs Marokkanen hier in de buurt smalend tegen mij zeggen 's avonds: "Aan 't paraderen in Borgerhout, meneer?"

Die gasten hebben goed genoeg door wat er aan het gebeuren is: binnen dit en 10 jaar is Borgerhout net zo onbetaalbaar geworden als het Antwerpse Zuid.

In dat opzicht vind ik die allereerste reactie van Dewinter toch alweer getuigen van xenofobie of op zijn minst onwetendheid. De gemiddelde Marokkaan in Borgerhout ziet de waarde van zijn huis alleen maar stijgen, en ziet altijd maar meer jonge Vlamingen in zijn straat. Dat is gewoon een ervaring van iemand die daar woont... De racistische redenering van het VB slaat gewoon nergens op: ze verliezen juist in wijken die "Vlaamser" aan het worden zijn (maar ook duurder).
Ik ken mensen die in het Brusselse wonen... en krek het omgekeerde meemaken! Hun huizen in bepaalde straten verliezen aan waarde omdat er teveel vreemdelingen in de buurt bijkomen...
andev is offline