Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2009, 13:22   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Heeft discussiëren hier nog wel zin ?

Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Allen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Zowel een Groot-Israel (die bij Israelisch extreem-rechts aanhang heeft) als een groot Islamitisch Palestina zijn geen reeële opties voor een vredesverdrag.
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen), maar sluit zeker niet de ogen voor het religieus fanatisme van zowel Joodse als Islamitische oorsprong.
__________________
Derk de Tweede is offline