Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2009, 15:41   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Omdat de stelling niet is dat �*lle Israëli immorele klootzakken zijn, wel dat Israëlische soldaten dat zijn. Er staat ook niet "alle soldaten" of "dé soldaten" maar soldaten in het algemeen.

Even tussen het audio monteren door:
Ik kan me herinneren dat Israelische piloten dienst weigerden een geen vluchten eer wilden uitvoeren boven Palestijns gebied.
Dus niet alle Israelische soldaten zijn klootzakken, net zoals alle Amerikaanse soldaten in Vietnam niet allemaal klootzakken waren.
Heb jij enig idee of er Palestijnse strijders zijn geweest met gewetensbezwaren en een dienstbevel hebben geweigerd?




Vreemd want de meeste van die draden staan bol van de bronnen, verwijzingen, feiten, rapporten en andere zaken die de geponeerde stellingen onderbouwen.
Dat kan van de verdedigers van de zionistische politiek niet gezegd worden.
Veel van die bronnen zijn dubieus en moeilijk te staven.
Dat geldt overgens wel voor beide partijen.



Er valt met mij over gerechtigheid niet te onderhandelen. Als Palestijnen zich onrechtvaardig gedragen moet dat aangeklaagd worden, als Israël dat doet moet hetzelfde gebeuren.
Maar er is vandaag duidelijk sprake van een complete wanverhouding wat dat betreft. Dat moet aangeklaagd worden en in functie daarvan moeten we druk op de ketel zetten zodat België en Europa haar ongenuanceerde pro-Israëlische politiek omturnd.
Hier kom ik later op terug.



Een ander alternatief is één (con)federale staat, joods noch islamitisch maar seculier met gelijke rechten voor iedereen. Zo'n staat is economisch leefbaar, dat kan van Israël of Palestina niet gezegd worden.
Dat zou menselijk gezien het ideaalbeeld kunnen zijn. Vooralsnog kunnen we het bestaan van zowel de Joodse religie als de Islamitische religie niet ontennen. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar kunnen die twee naast elkaar bestaan ? Ik memoreer even de fundamentalistische stromingen in zowel Israel als de fundamentalistische achtergrond van Hamas.
Ik denk dat er politiek gezien eerst het nodige moet veranderen.


Ik ga ervan uit dat een dialoog tussen Israel en Palestijnen de oplossing moet bieden en dat lijkt me in de huidige situatie zeer moeilijk.
Ik ben daarom niet blij met de verkiezingsuitslag in Israel.
__________________
Derk de Tweede is offline