Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2009, 22:23   #15
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Allen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Zowel een Groot-Israel (die bij Israelisch extreem-rechts aanhang heeft) als een groot Islamitisch Palestina zijn geen reeële opties voor een vredesverdrag.
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen), maar sluit zeker niet de ogen voor het religieus fanatisme van zowel Joodse als Islamitische oorsprong.
inderdaad, je word hier automatisch in een hokje geduwd en dat is hier ofwel pro israel ofwel pro palestijnen. En als je te veel kritiek hebt op israel doe je ook aan anti semitisme.

maar een oplossing voor het probleem hoor je niet vaak wel krijg je een hele geschiedenisles over het feit wie nu de schuld moet krijgen voor dit conflict?

En hierop zeg ik gewoon dat beide partijen schuld treft.

De oplossing kan zo simpel zijn als beide partijen wat water bij de wijn doen en hun arrogantie en trots laten varen voor een stabiele vrede.

Een eerste stap is het vormen van een leefbare palestijnse staat met een grondgebied zoals het was rond 1967.
In eerste instantie zal de VN het bestuur van deze palestijnse staat op zich nemen en zullen VN troepen de beveiliging en bescherming doen van de burgers in deze staat.
Samen met de troepen moet ook een soort herstelplan komen voor deze nieuwe palestijnse staat. ( heropbouw infrastructuur, scholen, huizen, industrie en economie)
De VN zal ook een gerechtssysteem op poten zetten die palestijnse terroristen zal veroordelen op een rechtvaardige manier. Ook zullen de VN troepen de strijd tegen palestijnse terroristen hard moeten blijven doordoen want er kan geen ruimte meer zijn voor mensen die israel haten en van de kaart willen vegen

Het israelische leger zal ook voorgoed moeten verdwijnen uit het straatbeeld van de palestijnen en zal zich moeten terugtrekken tot op de eigen grenzen.
joodse kolonisten zullen moeten evenzeer terug trekken tot aan de grenzen van 1967

in een later stadium wanneer de palestijnse staat is heropgebouwd en er stabiliteit is en er hoop is bij de palestijnen moet er een democratisch bestuur worden verkozen. Deze nieuwe leiding zal evenwel direct een bindende overeenkomst moeten maken dat men israel erkend als volwaardig buurland en dit land nooit zal aanvallen uiteraard zal dit ook wederzijds moeten zijn.
Ook zal de palestijnse staat wel een politiemacht uiteindelijk krijgen maar zal het nooit een leger mogen vormen.

uiteindelijk zal hoop en kennis ervoor zorgen dat de palestijnse staat een lange vrede tegenmoet gaat en kan samenleven met israel en worden beide landen de toeristische trekpleister van de wereld en zal de naam "het beloofde land" eindelijk zijn ware karakter mogen krijgen namelijk een plaats van vrede voor de 3 grote religies van deze wereld

En vrede in het heilige land zal uiteindelijk ook leiden tot een grote hervorming in de islam want vrede zal kennis brengenen kennis is het beste en enigste wapen tegen religisch fanatisme en onderdrukking
slegie is offline