Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2009, 22:28   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hier haak ik echter af. Want wat een goeie start leek, verglijdt weer onmiddellijk naar idealistische waan.
1) Arabieren en joden hebben eeuwenlang vreedzaam samengeleefd. Joden waren bijvoorbeeld bijzonder opgetogen met de islamitische verovering van Spanje omdat ze in Al Andalus onder het islamitisch bewind eindelijk konden genieten van een zekere bescherming en duidelijkheid. Dat was onder het katholieke bewind bepaald niet het geval.
Alsof ik christelijk antisemitisme niet afkeur... zij waren inderdaad de eersten in de Middeleeuwen om de Joden te onderdrukken. Maar vergeet niet dat de Islam pas in de 7e eeuw is ontstaan, en pas veel later ver verspreid was. Onder de Sharia leefden de Joden misschien beter dan onder de tirannie van de Katholieke kerk, maar zij werden alsnog gestigmatiseerd (letterlijk), regelmatig afgeranseld, mochten hun gebouwen niet repareren, niet in het openbaar hun godsdienst belijden, en moesten in rechtszaken altijd het onderspit delven. Zo ziet u maar hoe relatief die vrijheid is.
Citaat:
2) Het antisemitisme is geen islamitische of Arabische uitvinding maar een Westers-christelijke. Het is juist en vooral onder de katholieke regimes dat de joden het hard te verduren kregen, dat ze vervolgd werden, dat er pogroms plaatsvonden, dat ze zich verplicht hadden te bekeren, dat ze vermoord werden en maatschappelijk uitgestoten.
Ik weet het. Maar lees de Koran, zou ik zeggen. Zoals ik net zei; het duurde nogal lang voordat de Islam echt machtig werd. In de Koran staat heel duidelijk wat je met Joden (en met christenen, voor de goede orde) moet doen. Voor hen zijn het ergste, in volgorde;
De polytheïsten
De Joden (de profeet Mohammed had ook een voorval met een Joodse vrouw die zijn eten had vergiftigd; zij zei dat als hij de waarheid sprak dat God hem zou sparen; zij werd door hem vermoord; volgens hem zijn Joden leugenaars, profetenmoordenaars, apen en zwijnen).
De christenen
Citaat:
3) Tot bij de stichting van de staat Israël leefden er in vele Arabische en islamitische landen belangrijke joodse minderheden. Zonder oorlog, zonder pogroms, zonder lynchpartijen. In Yemen heb ik dat zelf kunnen vaststellen omdat daar nog een kleine joodse gemeenschap bestaat en omdat ze een erg grote impact hadden op de cultuur, ondermeer door hun inbreng als kunstsmeden en juwelenontwerpers en -handelaars. Die juwelen waren in Yemen zeer belangrijk en stonden in hoog aanzien omdat ze de kern van de bruidschat uitmaakten. In sommige landen leeft nog altijd een belangrijke joodse gemeenschap. In Turkije natuurlijk maar bijvoorbeeld ook in Iran. Daar leven zo'n 25.000 joden en die willen niet eens naar Israël migreren ook al is het hen aangeboden en wilde men hen er zelfs voor betalen. Ze hebben feestelijk bedankt en wonen nog altijd tot hun eigen tevredenheid in Iran. Zonder oorlog of haat. Omdat intelligente mensen het onderscheid maken tussen joden enerzijds en zionisten, Israëli en kolonisten anderzijds.
Is dat de schuld van Israël, of van de reactie van de Arabische landen op diens stichting?
Waarom altijd weer de schuld bij de Joden?
De schuld ligt bij degene die fout doet, niet degene die zogenaamd provoceert. Lees u in over de kruistochten en hoe onredelijk moslims zich opstellen als het aankomt op het terugwinnen van land dat 'Dar-al-Islam' hoort.
Citaat:
Alsof de haat de oorzaak is en niet op haar beurt een gevolg. Want jij zoekt de bron van die haat (compleet verkeerd zo wijst de geschiedenis en de praktijk uit) in de islam of de Arabische propaganda terwijl die haat een diepere oorzaak kent: het zionistische project natuurlijk. De diefstal van land, gronden, huizen, toegang tot water en discriminatie van Palestijnse burgers of verdrijving en uitmoording van andere Palestijnen.
Die strenge haat bestond al een eeuw voor de stichting van Israël en de toestroom van Joodse vluchtelingen.
Deze Islamgeleerde man legt haarfijn uit hoe zionisme niets met hun Jodenhaat heeft te maken, maar dat het hun religieuze plicht is als moslims;
http://www.memritv.org/clip/en/2058.htm
en wat de Koran betreft heeft hij een maar al te grote poot om op te staan.
Citaat:
Veel van de dingen die aan het begin van vorige eeuw over joden werden gezegd of geroepen en gepubliceerd, hoor je nu over moslims. Het taalgebruik is vaak opvallend gelijklopend.
En toch ook juist weer helemaal niet. Dat maakt het zo paradoxaal en zo moeilijk voor veel mensen om te onderscheiden. Er zijn parallellen en juist ook complete tegenstellingen. Er was bijvoorbeeld geen Jood die ook maar zijn religieuze wetten, de wetten van het land wilde maken. Nu vindt 40% van de Marokkaanse jeugd dat de Sharia moet ingevoerd worden.
Citaat:
U wel waarschijnlijk: u valt nu ook voor de propaganda die men uw richting uitstuurt. U zou het als Palestijn of Marsmanneke waarschijnlijk net zo doen.
In Palestina heeft men geen keus waar men naar kijkt. Hier wel. En dat doe ik ook. Ik heb alle info.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 maart 2009 om 22:29.
liberalist_NL is offline