Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2014, 09:20   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nr7 Bekijk bericht
@het Oosten: jij lijkt veel cijfermateriaal en data te geven, op welke manier ben jij bezig met dat deel van de geschiedenis ?
Ik interesseer me gewoon aan geschiedenis. O.a. met deze van WO II en alles wat er mee te maken heeft, ben ik al vrij lang bezig. Het is toch van belang te weten wat er nu echt gebeurd is, zeker inzake de kampen , de uitroeiing van joden, zigeuners en anderen.

Want zo'n holocaust is toch niet min. En bijgevolg, wat er nu heeft plaats gevonden, in welke mate de informatie die we voorgeschoteld krijgen dienaangaande juist is, overdreven en/of geminimaliseerd wordt, dat wil ik weten.

Daarom zou ik het zeer interessant vinden om eens een discussie te hebben (op een bedaarde en serene manier wel te verstaan) met een negationist of revisionist. Ook deze standpunten moet men leren kennen. In deze zit het strafrechterlijk wat moeilijk, maar men kan dit omzeilen. Helaas, ik vrees dat dit op dit forum niet mogelijk is. Ze zijn bang hier dat ze klachten gaan krijgen van 'verontwaardigde' lezers. Sommige lezers op dit forum steigeren al wanneer men het aantal slachtoffers van de holocaust in vraag stelt.

Ten onrechte, want indien de negationisten of revisionisten kletspraat vertellen, dan zullen ze vlug door de mand vallen. Bovendien vind ik dat men het recht op de vrije meningsuiting schaadt door deze mening niet te 'mogen' horen. En recht op vrije meningsuiting is een grondwettelijk gewaarborgd recht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2014 om 09:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden