Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2017, 14:15   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Mag ik trouwens vragen waar je cijfers vandaan komen, brother paul? Die 2 miljard voor 50.000 plaatsen?

Als ik de twee recentste NMBS-bestellingen bekijk zie ik wat anders:
-Desiro, besteld 2008: 1,3 miljard voor 80.000 plaatsen, in 2008. Omgerekend naar 2017 zo'n 1,5 miljard, of zo'n 19.000 Euro per zitplaats;
-M7, besteld 2015: 1,3 miljard voor 50.000 plaatsen, of zo'n 26.000 Euro per zitplaats. M7 zijn voor intercity's bedoeld, met meer comfort (en dus minder stoelen per vierkante meter) en hogere snelheid, vandaar de hogere kost per zitplaats.

Waar die 40.000 Euro per zitplaats vandaan komt, Joost mag het weten...
Brother Paul wordt keer op keer met z'n neus op z'n foute cijfers gedrukt en leert het nooit af. Volgende week schrijft hij een artikel op newsmonkey en gebruikt gewoon terug de foute cijfers.
Zo deed hij dat ook met de foute cijfers over de personeelskosten bij de NMBS.
Het heeft geen zin er je tijd in te steken. Die mens is van z'n lotje getikt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 oktober 2017 om 14:23.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden