Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2017, 21:33   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De VS heeft hetzelfde aantal mensen met een obesitas probleem, namelijk 68%, als Venezuela. Natuurlijk is dat ook een probleem, dat in de VS vooral arme mensen treft. Maar je kunt niet zeggen dat de armen honger hebben, en tegelijkertijd zeggen dat ze obees zijn.

In landen waar echt hongersnood heerst, en ik heb er al enkele bezocht, is slechts 9 tot 11% van de bevolking obees, ik heb het dan over Somalië, Ethiopië, Niger, enzovoort.

Die claim dat er hongersnood heerst in Venezuela is gewoon extreem belachelijk, in een land met evenveel dikzakken als de VS...

Als je dat niet inziet, heeft verdere discussie geen zin.

En wat ik daar nog zou bij willen vermelden, is dat het probleem van obesitas in het Westen niet vergeleken kan worden met landen waar een groot deel van de bevolking echt straatarm is. In die landen heeft een belangrijk deel van de bevolking nog echt honger, kunnen ze geen vers fruit en groenten betalen maar ook geen pizza, hoogstens wat meel om de dag mee rond te komen.
Wat wilt u nu eigenlijk zeggen? Dat Venezuela een land is zonder economische problemen waar goederen naar keuze te verkrijgen zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden