Los bericht bekijken
Oud 14 november 2015, 17:39   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Ik hoor het graag verklaren,in het licht van de recente gebeurtenissen in Parijs;onze politici die "genadeloos optreden" beloven tegen terroristen die onze waarden aanvallen etc...etc...

http://www.aol.co.uk/news/2015/11/13...00-supporters/

In een reeds ietwat grijs verleden,1972,waren er in Londonderry (Noord-Ierland,Belfast) al weken rellen tussen de "Protestanten en de Katholieken"....Beide zijden hadden hun extremistische knokploegen,er vielen doden en zwaargewonden en bovenal,de gevreesde IRA (het AQ van zijn tijd in het Verenigd Koninkrijk) leek zich steeds openlijker te tonen,de politie kon het blijkbaar niet aan en er was niet direct een terugkeer naar orde en rust via "civiele" methoden mogelijk....
(ik spreek me niet uit wie van de partijen meest "in rechte" was op dat moment ,de "ongeregeldheden" kenden toen ook al een decennialange geschiedenis)

Dus besliste de toenmalige Britse regering dat het gedaan moest zijn,en ze zonden "The Parachute Regiment".De "bordeaux-mutsen"(in welke traditie onze para's overigens ooit opgericht zijn) waren geen "onderhandelaars" of "politielui".Ze waren getraind op pure agressie.Politici hebben toendertijd beslist om dit soort manchappen in te zetten en dezen deden waarvoor zij bedoeld waren....en dat was NIET praten.
Het resultaat kwam snel,er vielen nog wat meer doden maar de IRA vertoonde zich al snel niet meer en de opstand werd neergeslagen.
(de IRA kreeg toen een nieuwe benaming "I Ran Away" )


En nu,zoveel jaar later wil men enkele van die oude (60+) veteranen vervolgen wegens moord.....

Gelukkig lijkt er in Groot-Brittanie een groeiend verzet tegen deze onnozele legaliteit op gang te komen.De mensen beseffen wel,in tegenstelling tot blijkbaar een aantal van de huidige generatie politici en "mensenrechtenactivisten" dat er,eenmaal er troepen ingezet worden,minder "legaliteiten" zullen zijn......op een bepaald moment is het daarmee gedaan en zendt je soldaten.


Bon....wat gaan we daaruit leren voor de bijna onvermijdelijk militaire inzet in een aantal Europese steden die we nog in ons leven mogen verwachten,want het zal er VUIL aan toe gaan!

Laatst gewijzigd door kelt : 14 november 2015 om 17:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden