Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2015, 09:52   #82
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Bizar, er klopt iets niet hé.
Quote: "Starting from September 30, the Russian aviation has performed over 60 sorties on the territory of the Syrian Arab Republic"

Het gegeven klopt niet. 60 sorties kan hooguit max. 30 airstrikes opleveren
Er wordt altijd gevlogen met min. 2 jets per airstrike, ofwel 2 sorties
Eén airstrike kan bestaan uit 2, 4, 6 of meer vliegtuigen

Aangezien op video valt te zien dat met vier jets werd gevlogen, onbekend aantal airstrikes met twee jets, moet met 60 sorties het aantal
airstrikes minder dan 30 airstrikes zijn geweest


Coalitie Irak/Syrië
Op dag 339: 12/13 juli
Totaal Iraq en Syrie: 48 airstrikes
Iraq: 39 airstrikes. Syrië: 9 airstrikes

Een airstrike waar een NL vlieger mission commander van was bestond uit 15 vliegtuigen
Komt overigens zelden voor dat een NL vlieger mission commander is. Ook een Belgische vlieger is tijdens Irak een keer mission commander geweest

Airstrike: Irak
Weekend: 25/26 oct 2014
Coalitie landen: 4 plus Nederland (5)

Mission commander: NL vlieger

Aantal vliegtuigen airstrike
- NL F16’s: 4
- Overige typen jets: 9
- B-1 Lancer: 1
- E-3D AWACS: 1
Totaal: 15

P.s. Wezenlijk interesseren zulke zaken me niet echt, maar militaire geschiedenis, specialiteit 19e eeuw, heeft me geleerd dat dergelijke kennis nodig is.
Er wordt ongelofelijk veel gelogen in de geschiedenis (maakt niet uit wie of welke partij) en als feiten aangenomen.

Waterloo bijvoorbeeld. In de geschiedenis wordt verhaald dat een grote hoeveelheid persoonlijk eigendom van Napoleon werd buitgemaakt: geld, goud, diamanten etc.
Wel, het Franse bankpapier was geen lor waard. Napoleon had een stelregel: "Ik betaal cash of helemaal niet". Dat geld was z'n kapitaal om tijdens veldtochten z'n oorlogen te financieren.
Na afloop van de oorlogen van Napoleon zaten de landen die tegen hem gevochten hadden tot hun nek toe onder de schulden vanwege geleend geld.
Napoleon had echter geen cent geleend, daarentegen moest Frankrijk er wel voor bloeden om het opgehoest te krijgen.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 4 oktober 2015 om 10:03.
Adrian M is offline