Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2016, 12:40   #228
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik blijf het herhalen : schaf morgen het fiscaal voordeel af en ze kunnen hun boeken sluiten. Gisteren weer eens door een nieuwe teslaklant horen zeggen. Enkel en alleen door het fiscaal gunstvoordeel heeft hij zich door zijn boekhouder laten overhalen tot aankoop van een tesla (P85D). Na even een kleine testrit met mijn wagen (991 turbo S) zag ik direct dat hij die aankoop van zijn tesla nu wel betreurde. Wetende dat hij amper 8000 km/jaar doet en dan vooral thuis-bedrijf-thuis heb ik hem gezegd dat hij dringend naar een deftige boekhouder op zoek moet gaan. Pijnlijke noot : hij heeft geen kinderen dus 4 zitplaatsen waren niet nodig en hij komt van een aston martin vantage. Hij zei zelf dat hij nu 5 jaar lang was gekloot om met die tesla te moeten gaan rijden. Is wel erg dat je 5 jaar lang tegen je zin met een wagen moet gaan rond rijden

Het wordt tijd dat de politiekers eens wat meer gaan nadenken. Zet voor alle wagens het fiscaal voordeel max. op 50% of nog beter schaf elk fiscaal oordeel gewoon af. Verhoog de VAA van alle wagens en ook de E-wagens een serieuze VAA. Maar hopelijk komt er snel een deftige kilometerheffing voor wagens en wordt iedereen op dezelfde manier belast. Maar het fiscaal voordeel is een "verdoken subsidiëring" en zou moeten afgeschaft worden!!!
Volgens mij moet de fiscaliteit zonder discriminatie tussen alle vormen van energie en alle vormen van transport

De grootste fout is gratis treinabonnementen, zonder btw, zonder rijtaksen , zonder voordeel. In natura, zonder taksen op energie. En met gedebugetteerde pensioenlasten Kost de overheid meer dan vijf miljard verschil met de auto, vervalsen de keuze van de ambtenaar

Tweede grootste fout is vliegtuig zonder taksen op kerosene, zonder sociale lasten, zonder btw, vervalsen keuze van consument voor vliegen versus auto

Derde fout is elektrische energie met subsidies voor groene productie voor grote producenten en geen subsidies voor kleine producenten, vervalsen de keuze voor consument, en verstevigen positie van grote producenten

Vierde fout is verschil in taksen tussen elektriciteit, mazout, benzine, diesel, lpg, aardgas. Vervalsen de keuze van de burger bij het kiezen van zijn wagen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden