Los bericht bekijken
Oud 4 november 2007, 20:33   #50
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Oh, maar natuurlijk heb je die notie nodig. Maar een kind van 4, dat die notie niet kent, is wel bestudeerbaar met behulp van die notie.



Ja, en dan? Een puur feitelijke analyse van het handelen (economie) is niét hetzelfde als een normatief kader van wat wél en niét mag. Oostenrijkse economie, strikt genomen, zegt niet dat een overheid niet mag, of dat geweld gebruiken tegen anderen niet mag. Maar de ethische benadering dat geweld onrechtmatig is, ligt idd wel in het verlengde van de Oostenrijkse economie.

(Enfin, wat denk jij Percy?)


Geef eens 1 citaat waarin staat dat vraag/aanbod de gehele kern is van maatschappelijke essentie? Dat lijkt me straf. Volgens mij lul je uit je nek, hier.

Maar goed. Vraag/aanbod is idd het sluitstuk van het gegeven dat niét iedereen hetzelfde wilt. Wat voor de ene een aanbod is, is voor de andere een vraag.



Een perspectief dat zijn wil tot transcendentie verklaart. Wat is het probleem?

Praxeologie en onder Gods invloed transcenderen sluiten elkaar niet uit. Wat is het probleem?



En dat is dan weer een boutade. Alsof dat dáárover geen discussie is.
Correctie, jij hebt die notie nodig om een uitleg over de wereld te kunnen geven, net zoals een gelovige het godsconcept nodig heeft.

Dat wordt haast een discussie over het geslacht der engelen indien je dat allemaal gaat willen implementeren in mijn maatschappij. Je gaat de mensen zeer strak moeten africhten om dergelijke vrijheid te weten appreciëren. Ik ga mij er alvast niet aan houden, vermits dat mijn doel niet is.

Het verschil tussen andere marginalisten en jullie is dat jullie beweren dat vraag en aanbod niet kan worden uitgedrukt volgens "aggregate demand & supply" wegens de onoverzichtelijkheid van de markt. Zo heb ik het toch gelezen, je mag dat gerust verbeteren.

Dat het een perspectief blijft en niet een eeuwigdurende waarheid.

Dat kan ik best geloven, alleen is er geen nood om te beweren dat jouw uitleg noodzakelijk is om die mensen te laten bidden. Of jij nu hen een praxeologische uitleg biedt of niet, bidden blijven ze doen.

Indien alles constructief blijkt te zijn, dan hoeft die discussie per sé ook niet.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden