Los bericht bekijken
Oud 4 november 2007, 20:43   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Correctie, jij hebt die notie nodig om een uitleg over de wereld te kunnen geven, net zoals een gelovige het godsconcept nodig heeft.
Oh, maar dat verandert toch niets aan de waarheid daarvan? Met dat verschil dat een gelovige gerust mag zeggen dat alle mensen handelen, omdat God het wilt. Verandert niets aan het feit dat mensen handelen.

Citaat:
Dat wordt haast een discussie over het geslacht der engelen indien je dat allemaal gaat willen implementeren in mijn maatschappij. Je gaat de mensen zeer strak moeten africhten om dergelijke vrijheid te weten appreciëren. Ik ga mij er alvast niet aan houden, vermits dat mijn doel niet is.
Neen, jij wilt mensen kapot krijgen. Ik snap ook niet goed waarom dat 'positief' is, maar ieder kiest zijn eigen doel, hé.

Maar ik ben al blij dat je afgestapt bent van ons verhaal inhoudelijk aan te vallen. (Wat je toch nooit gelukt is.) Je bent nu al bezig met te zeggen dat het niet mogelijk gaat zijn. (Wat natuurlijk niets aan de waarheid van onze analyse verandert. Het normatieve aspect is natuurlijk individueel.)

Citaat:
Het verschil tussen andere marginalisten en jullie is dat jullie beweren dat vraag en aanbod niet kan worden uitgedrukt volgens "aggregate demand & supply" wegens de onoverzichtelijkheid van de markt. Zo heb ik het toch gelezen, je mag dat gerust verbeteren.
Ik denk dat er wel een groot verschil is tussen 'neo-klassieken' en 'Oostenrijkers'. Verschillen die je, hopelijk, ondertussen al kent.

Citaat:
Dat het een perspectief blijft en niet een eeuwigdurende waarheid.
Het is een eeuwigdurende waarheid dat mensen handelen. Enfin, tenzij als er geen mensen meer zijn.

Citaat:
Dat kan ik best geloven, alleen is er geen nood om te beweren dat jouw uitleg noodzakelijk is om die mensen te laten bidden. Of jij nu hen een praxeologische uitleg biedt of niet, bidden blijven ze doen.
En ik geef daar geen oordeel over. Meer zelfs, ik vind dat positief. De Oostenrijkse economie stelt ook helemaal geen 'noodzakelijkheden'...
Zie.

Als Oostenrijkers zeggen 'een stijging van het minimumloon zal leiden tot werkloosheid' is dat geen absolute natuurwet in sé. Dat is niet meer dan een bestudering van het menselijk handelen. Niemand stelt dat die mensen werkloos moéten blijven, noch dat mensen niet mógen meer mensen aannemen als het minimumloon stijgt. Wij zeggen enkel dat het zeer wrslk is dat mensen, die hun eigen materiele welvaart in meerdere of mindere mate nastreven, er voor zullen kiezen minder mensen aan te nemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden